3 juli 2007

Dagens lästips

Sitter i ett gigantiskt marininrett sommarhus på en fransk ö, en tidig regnig morgon och lyssnar på en brasa i öppna spisen. Den luktar mer än den sprakar, så jag kan höra Julia, Lars och Tilda vid dagens första yoghurt också. Välljud.

Den här semestern har jag ännu så länge stoppat i mig gigantiska mängder getost, franskt vin, ostron, knöliga korvar, eftertrånad kaffekräm ur små glasburkar samt några böcker: Fredrik Lindströms "Jag är en sån där som bara vill ligga med dig", Eva Dahlgrens "Hur man närmar sig ett träd" och Andreas Ekströms "Hemliga pappan", http://hemligapappan.blogsome.com/ i bokform. Läs den. Skulle du däremot snubbla över tidningen "Allt om bröllop" och en artikel om svarta pärlor, så låt bli, för all del. Helt oläsbart, den kräver minst ett par kapitel hemlig pappa för att rensa bort den fadda smaken.

Nu knaprar jag på "Kennedys hjärna" av Henning Mankell. Det var länge sedan jag försvann in i läsningen såhär.

Inga kommentarer: