25 mars 2008

Bergqvist & Nilsson har flyttat in


Idag har vi blivit fodervärdar åt ett livs levande piano, vars ägarinna befinner sig i USA-landet på lagom obestämd tid. Grattis oss! Och grattis, kära läsekrets som slapp bära det. Vid närmare eftertanke bestämde vi oss för att det är värt en slant att skona sina och andras diskar och meniskar i snöslasket, och låta två biffiga gossar iförda pianobärarselar göra jobbet istället.

Biljardbordet har fått maka på sig, och nu pryder Bergqvist & Nilsson sin plats i vardagsrummet. Jag har belamrat det med diverse noter och Julia har beslamrat det med stor förtjusning. Jag hoppas att det kommer att trivas här.

3 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Grattis. Jag skulle också vilja ha ett klaver att klinka på (hellre än att trampa i). Fast helst en kibård som man kan stuffaunnan i nån vrå när den inte behöver samla damm.

Jag har förvisso redan en midikibård men den måste kopplas till datan för att låta och så måste rätt programsing vara igång och så är mitt skrivbård överhopat med annat jox redan...

Eller en källare så att jag får plats med allt framme så att det kan samla damm på riktigt. Det vore nåt. Kanske nåt att blogga om själv... Hmm.

Unknown sa...

Piant brås på sin ägarinna och kommer därmed trivas tokbra hos sina nya ägare.

Anonym sa...

vem trivs inte hemma hos Mia?