26 januari 2010

Utan lokalsinne försmäktar jag på denna motorväg

Efter snart 18 år i Linköping har jag fortfarande inte pejl på E4-avfarterna, det är ganska patetiskt. Säg efter mig: "Efter Linköping Östra kommer Stockholm. Efter Linköping Västra kommer Mjölby." På väg från bilprovningen tyckte jag att Stockholm lät som ett bra alternativ, men så är det inte alls, det borde jag lärt mig förra gången jag gjorde det tricket även om det är några år sedan. 2 km till Herrbeta kan vara oändligt långt, om man egentligen vill åka åt andra hållet, kan jag meddela. Somliga borde inte få sätta sig i bilen utan GPS, och en sådan har jag faktiskt till mitt förfogande (till skillnad från lokalsinne, då).

4 kommentarer:

Leif Nixon sa...

Mia, vem var det som skaldade

Stockholm ger en skyltinvit
Du vill inte åka dit


om just precis den påfarten?

Mialiten sa...

Det har jag inget som helst minne av :-)

Kaffemoster sa...

Oh, men just där hittar faktiskt jag! Men så har jag ju iofs dessutom haft anledning att köra åt det hållet då och då. Men annars är det där precis en sån grej jag skulle kunna göra.

Men jag visste inte att du också var så klent utrustad på lokalsinnesfronten.

Lotta sa...

Om man inte har en tom-tom får man ha en Matt-Matt (min GPS slutade funka idag och då ringde jag den handgångne mannen istället).