23 september 2008

Liten seger

Det finns mer än ett skäl till att jag cyklar till jobbet normalt. Att köra bil kan vara kul, men jag tycker verkligen, verkligen inte om att parkera, framför allt inte inne i hus. Men rätt som det är blir det vinter och snöstorm, och då är det bekvämast att ta bilen ändå, så idag har jag övningskört till jobbet.

Personalparkeringen finns nere under huset där kontoret bor. Normalt sett är jag inte så förtjust i rökare, men jag gillar den killen som tog en cigarett utanför garageporten precis lagom för att agera förlängd arm och släppa in mig med min bricka så jag slapp backa och trixa för att nå låset. Lillbilen är föredömligt liten också, och det blev gott om marginal för stolpar och annat otäckt som finns i garage. Nu är bilen parkerad för dagen, och jag med. En liten skitsak för mänskligheten, men jag är nöjd.

1 kommentar:

Mialiten sa...

Och kan man tänka sig - jag tog mig hem också. Fantastiskt.