11 januari 2009

Årets andra lästa bok

Jag fick Låt den rätte komma in av John Ajvid Lindqvist i pocketlotterijulklapp, och nu är vi klara med varandra. Inte min genre, kan man lugnt säga, jag gillar varken skräck eller mobbingskildringar, så redan att jag verkligen läste hela är ett bra betyg. Berättelsen är välskriven och effektiv, den driver hela tiden framåt och det gick fort att kommma in i den och bli delaktig i Oskars och Elis öden. Samtidigt var det skönt att bli färdig med läsningen, det är inte en bok som jag kommer att längta tillbaka till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lüter som mina böcker som jag har läst den sista tiden. Bara elände och hemskheter. Incest, vüld och hustrumisshandel har varit den röda trüden i mina böcker och alla har varit svenska kvinnor i sanna berättelser. Usch hur det kan vara.

Böckerna vet jag inte riktigt hur de har kommit i mina ägor, för jag vet inte av mig att jag har köpt dem. Gissar att de är nügra pocketar som jag har bytt till mig pü butiken där jag har jobbat av och till pü. Vi har en hörna med begade böcker som man kan köpa eller byta med.

Nu har jag dock äntligen läst ut (tillräckligt vacker dag för att dö av Lindblad, Jeanette / Gadd, Pia och Bakom stängda dörrar av Cras, Agneta / Cras, Bengt-Åke / Hansen, Kristina )böckerna och kan börja läsa nügot annat... Sen rükar det vara att fortsättnigen pü Gömda och asyl är pü tapeten sü jag fortsätter med elände men de här böckerna känner jag ju till sü det ska bli intessant att se hur det gür för familjen.

Men sen... dü ska jag läsa om Arn har Moster bestämt. Ü jag lyder...;)

puss pü dig!