14 januari 2009

Se upp i backen!

Om några veckor bär det av till Branäs söndag-torsdag på en ny sorts semester - skidresa med kompisar i alla storlekar. Det ska bli jättekul. Eftersom jag själv inte är någon tokrutinerad utförsåkare är jag väldigt nöjd med att vi kommer att bo busnära barnbacken, så det bara blir att välta sig in i stugan när man blir hungrig, törstig eller trött i fötterna. Jag har en plan som går ut på att komma i form innan det är dags också - iallafall litegrann. Jag ska antingen cykla till jobbet eller köra ett pass på Wii Fit åtminstone varannan dag har jag tänkt mig. Vi får väl se hur det går med det.

En potentiell skidlunch (a.k.a dagens middag):
Kelda Tender tomato soup
Fidelini-pasta (nystan av smal, smal pasta som går fint att krossa med händerna till lagom minestronestorlek)
en burk oliver för den som vill
grissini eller rostat bröd.

Det smakade bra redan idag, tänk bara vad gott det måste bli efter en förmiddag i skidbacken!

2 kommentarer:

Sissi sa...

Sa, hur gar det for dig pa slalomtraningen pa Wee fit?
Jag springer och har precis "last up" unlimited jogging"
Hoppas allt ar bra! Saknar sno lite nar det ar nara 40 grader har!
Kram Sissi

Mialiten sa...

Jodå, jag blir bättre och bättre, men rytmboxning är roligast. Vi har ingen snö just nu, men väl minusgrader.