25 augusti 2009

Hej nollan

På vägen mellan hemma och Ryds Centrum passerar vi mellan studentkorridorhusen som står tätt-tätt ihop. Perfekt för ekoövningar. "Åk hem!" valde min lilla Rydsligist att vråla så det ekade mellan väggarna medan hon susade fram på sin lilla cykel. Som den inkännande moder jag är, sa jag "men vet du, just precis såhär års är det många som nyss flyttat in i de här husen, kan du inte ropa "Välkommen till Ryd" istället?"

Och det gjorde hon. Högt och länge. Det ekade det också. Och det lät mycket bättre.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Haha!

"Åk hem!" vad underbart opassande just där och då...

Mialiten sa...

Japp, hon är en naturbegåvning.

Anonym sa...

Hon kanske skulle ha skrikit "tappa inte bort födelsedagspresenten" högt och tydligt hemma hos oss istället. Varken jag eller Peter minns vart spegeln tog vägen. Jag köper något annat från Julia till Mia-Nathalie om det går bra. Har sökt på alla möjliga och omöjliga ställen utom på det garanterat logiska ställe där den ligger ;o)/Maria Klein 2