7 september 2009

Förberedelser

Jag är trött som en gnutt efter en lång dag. Då brukar det vara bra att lägga sig och läsa en stund, men det hänger lite på valet av litteratur. Gudrun Abascals "Att föda" är säkert en utmärkt bok, men inte just i avslappnande syfte, för rätt som det är ligger jag där på soffan och föder barn. Inte hela vägen fram, men i teorin, med djupandning och funderingar på ställningar och smärtlindring. Nä, jag får nog hitta på något annat sätt att varva ner ikväll, med lite tur är det ju fortfarande sju veckor kvar.

2 kommentarer:

Lottski sa...

Jamen jag är ju likadan! Slappnar av i sängen med böcker som plötsligt kastar fram små bebishuvuden urpoppande ur mammorna. Mys! Rys...

Gör helt omintet mina väl investerade pengar och timmar i självhypnos för att slappna av kring förlossningen. Bäst att byta till Mayas Bamse (som hon för övrigt fått av Kågedals - ropa hej neråt gatan från oss!)

Mialiten sa...

Bamse kan ha andra sidoeffekter, men kör för det!