26 september 2009

Hon bara förbereder sig...

Jag köpte blöjor för första gången på ett och ett halvt år idag. 28 stycken yttepyttesmå, det räcker väl till det första dygnet ungefär... Sen laddade jag tvättmaskinen med plagg i storlek 50/56, babyfiltar och pyttelakan. Alla de små sockarna stoppade jag i en tvättpåse, jag är ganska säker på att de skulle smita in i tvättmaskinens inre annars. Jag hittade inget program för extra ömhet, men jag slängde in lite ändå, tillsammans med skonsamt tvättmedel och vänligt sköljmedel.

Det kan vara en hel radda veckor kvar, det vet jag, men bäbis skulle kunna få för sig att titta ut ganska snart också. Det får räcka med förberedelser för idag, men snart nog blir det dags att skruva ihop bäbissängen och packa bb-väskan också. Jag längtar efter att få träffa den lilla pluppen.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Det där med att köpa blöjor hade vi missat till första barnet. Vi åkte runt halva stan för att hitta små blöjor på trettondagen. Det gick inte för på den tiden (1994) var det inte många affärer öppna när det var helg.

Så mysigt att få plocka fram dom där pyte-pytte-kläderna.

Anonym sa...

Åh jag gör precis samma saker här! Inte så konstigt med tanke på att jag är en vecka före ;-) Stod och strök över nytvättad ekologisk bomull och förundrades över att en liten bebis snart skulle kläs på. Åh!
Kram Lotta