3 december 2009

Konserthänsyn

I helgen ska jag ägna mig åt att aktivt låta bli att gå på konserter, ety liten bäbis stjälper lätt en känsligt stycke, som det skulle kunnat heta. Om Adam varit tillräckligt stor för att ha barnvakt skulle jag ha gått på åtminstone Lihkörens julkonsert i St Lars och Mimmis och Mattias konsert "Vem ska trösta Knyttet" i Lillkyrka, och kanske klämt in en adventskonsert med Chorus Lin också, men jag inser att det är avhållsamhet som gäller i år. Jag vill verkligen gå och lyssna, men eftersom vokalmusik till skillnad från spex inte är en interaktiv kulturform, ska jag ska vara en duktig musikälskare och stanna hemma. Men nästa år, då är jag tillbaka i bänken.

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag känner adventsstämningen, doftar kyrkljusen, hör änglatoner... Om jag hade varit med hemma hade jag också fått lägga band på mig. Men då hade jag gärna spisat skiva med dig i soffan. Hoppas Adam mår väl och du med! Klara har förvånat oss med att sova på natten. Går säkert över. Kram!!!