1 mars 2010

Det är ju inte gott

Färdiglagade pannkakor alltså. Någon gång emellanåt kommer jag på att pannkakor inte alls är snabbmat och rationaliserar bort en timme vid spisen genom att köpa en förpackning fabriksgräddade pannkakor. Och varje gång kommer jag till samma insikt - det är inte gott. Senast nu i fredags, trots att märket var ekologiskt och fint smakade innehållet mest syntet och mjöl.

Idag har vi en slö förmiddag inne medan snön virvlar därute. Julia spelar Bolibompa medan jag vispar ihop en rekorderlig smet med skrädmjöl och steker plättar att stoppa i frysen, samtidigt som jag lyssnar på Frente!, kånkar runt på Adam och pratar i telefon med Tina. Det bär mig emot att slänga mat, så jag ställer trots allt fram resten av köpepannkakorna tillsammans med de nystekta plättarna. Gissa vad lilltjejen föredrog? Pannkakorna. Suck. Nåväl, nu har jag iallafall en komplett kortlek med plättar i frysen.

3 kommentarer:

Connie sa...

Det var ju inte mina pannkakor...;)

Lakritztrollet sa...

Du får göra ugnspankaka istället. Samma smet, fast mindre smör och den sköter sig själv i ugnen. Smakar minst lika bra som tunna pannkakor.

Connie sa...

Jag tycker oxå att ungspannkaka är en höjdare. Det tycker tyvärr inte mina barn ... MammaPannkakor (som är vanliga tunna) eller PappaPannkakor (som är amerikanska) ska det vara enligt dem.