11 maj 2010

Navlaskådning då som nu

På en vigsel häromveckan blev vi uppmanade att läsa hela Ruts bok, "det tar bara tolv minuter" sa prästen. Så jag plockade fram min gamla konfirmationsbibel, och ut trillade en lapp där jag egenhändigt skrivit någon gång i trakten av 1987:

hjälpsam
snäll
musikalisk
omtänksam
smart
idérik
har lätt för att skratta
bra på att prata
generös
ärlig

När gud skapade mig gjorde han något BRA!

Det stämmer ganska bra med min självbild idag också. Jag stoppar tillbaka lappen så länge, och hoppas att jag håller med nästa gång den dyker upp också. Det tog mycket riktigt max tolv minuter att läsa Ruts bok, men nu vill jag veta hur den låter i nyöversättningen.

5 kommentarer:

Frid sa...

http://www.bibeln.se/las/2k/rut

Mialiten sa...

Tack för tipset!

medelsvensson sa...

Jag har den i tolkning av Lars Forsell, "Den främmande kvinnan" som diktbok. Även sjungit den som konsert. Det tog mer än tretton minuter...

Lena sa...

Du får anteckna på nån annan lista att du var klok redan 1987, som insåg att du är så fin och bra. Baske mig en av de trevligaste som jag känner. Kram!

Mialiten sa...

Kram!