4 november 2010

Informationsmiss

Små små goda ekologiska pastasnäckor. Visst låter det praktiskt? Både gott och ekologiskt, liksom. Förpackningen är gullig, och på sidan står det "Hej! Vi på ICA vill våra barns bästa och gör allt för att barnfamiljernas vardag ska förenklas." Perfapuff. Finns det en hake? Visst finns det en hake! Pastapaketskrället har ingen rekommenderad koktid! Hur i hela friden ska ICA kunna förenkla min dyrbara barnfamiljsvardag utan att berätta om pastan ska kokas i tre eller femton minuter? Google gav vid handen att det är fler som gjort samma erfarenhet som jag, men ingenstans hittade jag några kloka råd om hur länge pastan bör kokas. Utan karta och kompass utforskade jag djärvt detta obrutna land på egen tass, och därför kan jag nu, till mänsklighetens fromma, berätta att små små goda ekologiska pastasnäckor från i (hjärta) eco ska koka i 9-10 minuter. Sådär. Nu känns det bättre.

6 kommentarer:

Anonym sa...

TACK! Har du testat att få svar från ICA själva?

Mialiten sa...

Nä, riktigt så konstruktiv har jag inte varit. Men senast jag köpte pastasnäckorna, hade någon skrivit den rekommenderade koktiden med bläckpenna på hyllkantens prislapp. 7-8 minuter stod det, men jag vidhåller mina 9-10.

Lina sa...

Måste också få tacka för koktiden. Hur ICA inte kan ha lagt ut koktiden på deras hemsida är för mig helt oförståeligt. Men då hittade jag ju läsa din trevliga blogg också :)

Kram Lina

Josefine "JoJomen" Larsson sa...

PUH! You saved my day. Jag höll på att få panik när jag inte hittade koktiden på förpackningen. Trodde att jag var helt bäng i huvudet som inte hittade, men nu vet jag.

Anonym sa...

Jäkligt sur blir man.
Dom är otydliga på flera av sina pastasorter så jag glodde på påsen i säkert 10min innan jag gav upp och googlade.

Får se hur det går nu.

Anonym sa...

Tack!!! När pastan har kokat klart....jösses.

//Lisen