1 november 2010

Koka sprängmedelkola i mammas kök?

Igår avslutade jag "V for Vendetta", googlade Guy Fawkes day och läste en artikel om insatsstyrkans behandling av de svensksyrianer som anhölls i helgen, misstänkta för förberedelse till bombdåd i Göteborg. Förmodligen lite för sent på kvällen, för jag fick väldigt konstiga drömmar. Visste ni att det klassas som terroristbrott att koka bonfire toffee? Det blev jag varse när ett SWAT-team sparkade in dörren. Än så länge har jag inte kommit längre än till att googla recept, och jag vet inte om det verkligen går att få tag i molass i Sverige. Jag kanske skulle beställa ett litet paket från, säg, Jemen? Nähä, inte det.

1 kommentar:

Åsa Bi sa...

Det verkar gå att köpa melass på 40-litersdunk på Granngården. Används till hästfoder, uppenbarligen. När jag bodde i Frankrike kokade jag kola på melass (fanns på hälsokostaffärer där) istf sirap eftersom det inte fanns att få tag i, fast jag vet inte om jag kan rekommendera det. Tror man får öka på sockermängden rätt rejält.