31 december 2011

Målsättningar för det nya året

Nej, jag tror inte riktigt på det där med nyårslöften, de brukar kunna vara så hårt spända att de kraschar innan de riktigt lyfter. Men målsättningar, det kan jag tänka mig. Under 2012 tänker jag:

* Försöka prioritera sammanhängande resonemang framför bekräftelseintensiva småsnuttar - blogga lite mer och statusuppdatera lite mindre trots att den direkta gilla-återkopplingen uteblir.
* Tänka på och med mig själv, gärna medan jag rör på mig. Promenader duger fint för att andla en stund.
* Lyssna aktivt på människorna i min omgivning, framförallt på småknottarna.
* Göra bra saker när jag jobbar, och sen inte fundera så mycket mer på det.
* Dricka minst lika mycket kaffe som 2011.

Det borde inte vara omöjligt. Gott nytt 2012, hur som helst.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gjorde inte heller några nyårslöften igår. Istället skrev och ritade vi saker vi minns från i år och saker vi vill uppleva nästa år. En av sakerna är att få "triangeln" i balans. Triangeln är vårt interna för tre viktiga delar av livet. Jag själv, familjen, arbetet.

När jag läser dina målsättningar ser jag att du precis har täckt in alla dessa delar. Jag känner igen mig i dina målsättningar och det enda jag nu tänker att jag ska lägga till är att skapa tid för att umgås på tumanhand med din bror. Att gå promenader tillsammans, besöka hans bluesjam lite oftare, spela fler brädspel, berätta oftare hur mycket han betyder för mig.

Kram till dig och din familj.

Mialiten sa...

Kram tillbaka, Maria!

medelsvensson sa...

Ni är bra ni!
Stor kram och gott nytt!
Maria

sanne sa...

Jag kanske ska bli bättre på att lämna kommentarer till de sammanhängande resonemangen då...?

Lotta sa...

Jag läser alltid dina bloggar Mia och njuter av klokskapet och (h)ärligheten.

Själv har jag lagt ribban högt för 2012:

1) Ha på mig hela och rena kläder
2) Tänka (mer) innan jag pratar.

Undrar vad som blir svårast...