3 augusti 2007

Guld

Det är mycket, mycket roligare med guld på fingrarna än guld i tänderna. Även om de kallar tandguldet för "krona" och det kostar 200 kronor mindre per gram. Igår fick jag först en provisorisk lagning hos farbror tandläkaren och sen tröstade jag mig med att gå och prova vigselringen. Det hjälpte.

Det är väl bättre med rotfyllning (som jag har en dryg vecka på mig att se fram emot) än tandvärk i alla fall, och jag känner mig våldsamt vuxen som alldeles självmant ringde till tandläkaren efter att jag bitit av tanden, men *innan* det började göra ont. Inte riktigt som den där gången när jag var ungefär sex år och bet den imposante chefstandläkaren på Folktandvården i Vännäs i tummen. Han sa "du är som en jordgubbe, du är nog inte riktigt mogen än". Jag kan väl inte påstå att jag känner mig helt solmogen än idag, men jag gör iallafullafall mitt bästa för att bekämpa mina huggreflexer numera.

Inga kommentarer: