14 augusti 2007

Hej mamma

och pappa. Jag har sovit gott i natt och har faktiskt inte ont alls, även om jag lät ämlig på telefon igår. Efter en och en halv timme med munnen full av dränering, byggklossar, pappduk och tandläkare annonserade den sistnämnde "det här var inte lätt" och "du får komma tillbaka om en månad, tugga inte för hårt på den här sidan så länge, den är underminerad". Rotfyllning är inte kul, men oavslutad rotfyllning är nog snäppet värre ändå. Sen avslutade han tröstande med "du kan nog ha ont en par-tre-dagar, men sen går det över". Så jag var inte så kaxig medan jag väntade på att bedövningen skulle släppa.

Men det känns över förväntan än så länge iallafall. Blir det för illa, får jag väl ta för mig av svärfars snaps till födelsedagskräftskivan ikväll. Grattis, Gunnar!

Inga kommentarer: