17 september 2007

Jungfrutur

Idag hade vi Julias första utvecklingssamtal. Inskolningsfröken är överens med mig och Lars om att plutten är social, tuff, medkännande och självständig. Vi satt en bra stund och klappade varandra på axeln och konstaterade att vi kan dokumentera i Julias utvecklingsplan att hon är "mitt-fixerad" när det gäller leksaker (som man ska vara i den åldern), funkar bra i gruppen, kan allas namn, gillar att leka och pratar på båda språken.

Efter kvartssamtalet gick Lars tillbaka till jobbet medan jag och Julia gjorde jungfruturen med vårt nya flaggskepp hem - en hallonröd citycykel extrautrustad med barnsadel. Det gick hur bra som helst och ja, både Julia och jag hade cykelhjälm på oss. Det kändes väldigt ovant, jag har nog inte använt hjälmen sedan 1998 eller så, men när en kollega spände ögonen i mig och sa "jaha, är du en såndär morsa som sätter hjälm på ungen men inte använder nån själv", när jag började prata om barnsadlar härom dagen, så var det bara att rätta in sig i ledet. Konsekvens och sånt.

Inga kommentarer: