14 januari 2008

Allmän rollförvirring

Vi vet inte riktigt vem som är vem här hemma längre. Ibland är det jag som är mamma, Lars som är pappa och Julia som är Julia, men man kan aldrig vara riktigt säker. Ganska ofta är vi katter allihopa, men rätt som det är blir någon lejon och skrämmer resten med sitt "groarr". I lördags när vi bakade bullar var Julia mamma, jag pappa och följdaktligen blev pappa Julia. Ikväll när vi åt middag var hela familjen apor, och när Julia skulle gå och lägga sig, var det hon som var pappa, pappa mamma och jag var bäbis. Den finten gick vi inte på, det var Julia som skulle i säng i alla fall, men hon var inte helt klar över vem det var som skulle gå med henne upp och läsa. Bäbis var inte aktuell iallafall, så jag satt kvar och försökte författa en spextext som behöver vara klar till på lördag istället. Jag har fått ihop refrängen, men jag måste nog steka lite köttfärs innan inspirationen rinner till för resten. Märkligt nog är det mer lockande att skriva annat just nu.

2 kommentarer:

Kaffemoster sa...

Jodå, det där känner vi igen... Härom morgonen så var lillebror "Astrid" ända tills det var dags att gå till dagis. Och Karin var förvånansvärt konsekvent. "Nej, Astrid får inte komma hit!".. "Astrid, kom med ut i köket" etc... :Dd

Mialiten sa...

Det blir lite trixigt i förlängningen ibland, igår t.ex. funderade Julia en god stund på vilket pronomen hon skulle använda om Lars när han var mamma (även om hon inte uttryckte det exakt så). Till slut blev det "han" i allafall.