6 januari 2008

Halleluja, kören!

Nu har vi sjungit trettondagskonsert. Ohemula mängder Rutter, ett par tretal i kungar samt en hejdundrande Hallelujakör ur Händels Messias. Det var ofantligt kul att sjunga med stråkkvartett, flöjt och harpa. Med ena örat på andrafiolen blir det dessutom mycket enklare att hitta sina insatser.

Min hejarklack för kvällen bestod av Lars, Julia och svärmor. Julia skötte sig som ett helt barn, hon dansade runt och gav prov på några fantastiska liturgiska moves till Hallelujah, och när vi extranumrade med en snutt Rutter var hon nära att kullerbytta in i dopfunten i ren glädje.

Det ska bli spännande att gå på hennes framträdanden framöver. Ska se om jag kan matcha hennes entusiasm som publik. Å andra sidan gick vi på småknottejulspel i Domkyrkan igår, och jag fick tårar i ögonen för att det var så fint. För min del ligger nog gråtattacker närmare till hands än kullerbyttor i konsertsammanhang, är jag rädd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själva firade vi 13-dagen med att besöka Kolmårdens djurpark som med hjälp av Krokeks församling bjöd på julkrubba-skådespel och sång. Och så har vi beställt en SWEDX.

Mialiten sa...

Kul!