8 januari 2008

Jag vill berätta, mamma!

Idag kom det ett nytt uttryck. "Jag vill berätta", sa Julia när jag kom för att hämta i eftermiddags. Först satt vi i soffan och hon berättade om att baka och fingrar och diverse annat spännande. Sen gick vi in i Hippos rum och satte oss där, och hon berättade lite till för mig om vilka hon lekt med idag. "Nu får du berätta", sa hon sen generöst och tittade uppmärksamt på mig. Så jag berättade att jag varit på jobbet och läst och pratat och lyssnat och skrivit om det jag lärt mig idag. Sen klädde vi på oss och trampade hem i godan ro. Hon lär sig många bra saker på dagis. Jag tycker att det är stort att hon både kan berätta om sin dag och sen orkar lyssna på min berättelse, fast klockan är halv fem och blodsockret borde stå som allra lägst.

1 kommentar:

Marina sa...

Vilken dotter ni har! Både söt och smart.

Kram