23 februari 2008

Melodifestivalgenrep!

På en ganska vanlig stol, placerad på rad 30 på en övertäckt hockeyplan skickligt förklädd till parkett, kan man tramsa loss alldeles utmärkt en blåsig och regnig fredagkväll. Jag lyssnade extra på Eskobar åt dig, Tina, låten var bra, men lät varken schlager eller Lordi.

Kvällens roligaste:
* Min blinkande ljuspinne/mick
* Fridas Upp&Hoppa
* Caracolas lättfångade koreografi
* Alexander Bards fantastiska krage
* Ingela "Pling" Forsmans fantastiska textrad "jag saknar dig till tänderna". Eller vad det nu skulle vara.

Laguppställningen i vår biljettklump blev lite omrockad under fredagen, Emmastackarn var för sjuk för att följa med, så vi kallade in Kristian istället. Och genom en komplicerad trepartsmanöver som inbegrep en Juliabiljett inköpt sedan länge som inte gick att sälja tillbaka och en utebliven barnvakt ersatt av en sjuåring i en relaterad biljettklump, lyckades vi fixa fram en vuxenbiljett åt ytterligare en tramssugen kollega. Det var bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om Eskobar lüter som Eskobar sü är jag nöjd... men de gick ju inte ens vidare... MEn det kanske betyder att lüten var riktigt bra?

Tur att man OsCar som spelar in alltihop till mig men det dröjer nog innan jag für höra och se nütt.

Pü torsdag är det dock Melodifestival här, sü jag für väl üterkomma med vad för hopplöst som Tyskland bjuder pü.

Puss!