18 februari 2008

Senare än vanligt

När jag kom till dagis klockan fyra, möttes jag av en liten Maja som sa "Julia sover". Och visst var det så. Alla barnen var ute, även min sovande dotter, som låg i en vagn. Hon hade däckat efter mellis, och var inte särskilt sugen på att vakna när jag lyfte upp henne. Så jag satte mig ner igen på en bänk, där en snäll fröken lagt ut en filt åt mig. Där satt jag sisådär en kvart med min sovande tjej i knät och pratade med stora och små, på östgötska och engelska. Så kan man också ha det. När Julia väl vaknade, gjorde hon en liten lov runt sandlådan och mornade till sig, och vi kom väl iväg från dagis ungefär i vanlig tid. Med den lilla skillnaden att vi fått mysa en stund först. När vi kom hem var det fortfarande ljust, så vi (Bamse & Bamse) tog lilla cykeln till lekparken en kortis. Vi kom hem vid halvsex ungefär, senare än vanligt, men också gladare och mer lekta.

Inga kommentarer: