4 maj 2008

Snipp, snipp

Nu, när det börjat spira nytt grönt i utekrukan, har jag gett mig på hortensians fjolårspinnar beväpnad med min nya vän, sekatören. Skarpa skär och stadiga skänklar. Me like.

Jag har brandskattat rabarbern också, om än med andra verktyg, så nu finns det ett par påsar med fördelad finrabarber i frysen. Det är bäst att leka ekorre tidigt på säsongen, när rabarbern är som mjällast och primörigast, har jag läst i en av mina eviga matporrtidningar. Ståndet är fortfarande fullt av vulgorosa jätteknoppar som bara väntar på att få brista ut i nya rabarberhattar, så det kommer knappast att gå någon nöd på oss resten av säsongen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, gott! Gör den här: http://smittenkitchen.com/2008/02/big-crumb-coffee-cake/ och berätta om den blev god är du snäll?

Kristian sa...

Jag ställer upp som påhejare! Och provsmakare (Stora bitar tack)!