29 juli 2008

Underbart är gott

Till gårdagens kvällsvisit medförde vi två filmer och en bok som jag lånat för ganska precis ett år sedan, samt en födelsedagspresent. Några timmar senare lämnade vi kalaset med två fådda böcker, en pippidocka, en fyrhjulig cykel (varav två stödhjul) och en grävskopa. Vi vann. Det fanns många skojsiga saker i "Slutet gott" som är full av desserter från Allt om Mat. Först ska vi testa Frozen Margarita pie, och när fruktsäsongen drar igång igen siktar jag på Päronflan à la Russkij och Äppelkaka med kaffesmak och punschgrädde. Fryst irish coffee cream med chokladkaffebönor måste jag ju också testa. Och chokladtårtan med saffranstryffel. Jag tror jag lägger ned det där med att gå ner i vikt, det verkar onödigt.

Nå, vi åt iallafall relativt vettigt idag, det blev lax med tomat, purjolök, fetaost och oregano med oreganon utbytt mot basilika, innan vi rockade loss på limebrulé med färska jordgubbar. Det får bli ett extra wii-aerobicspass imorgon. Eller kanske inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag såg att du skrev om den Frozen Margarita Pie som funnits med i Allt om mat!

Nu är det så att jag och min familja har avgudat den efterrätten i flera års tid tills min pappa av misstag slängde den tidningen! (vilket skapade panik och förtvivlan i huset)

Så jag skulle vara fruktansvärt tacksam om du kunde maila (helena_d14@hotmail.com) eller skriva receptet till min blogg!

Tack på förhand!

// Helena