16 juli 2008

Utökning i spelhyllan

Det hör liksom till att undersöka spelutbudet när jag är i München. Den här gången fick jag med mig Heckmeck am Bratwurmeck och Verflixxt, med expansion hem. Verflixxt fastnade vi för när det dök upp ur Klaus magiska spelväska(TM) häromsistens, och det ska bli spännande att prova expansionen också. Heckmeck har två goda referenser på kartongen - Reiner Knizia och Doris Matthäus - och visade sig dessutom vara mer än spelbart. Utan spelplan och med relativt få element att hålla reda på, funkar det dessutom bra även med viftande barnaarmar i närheten.

Vi hann testa på Wii fit också under gårdagen, jag hade inte riktigt trott att jag skulle uppskatta backhoppning, men det var riktigt skoj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni gillar spel med fågeltema, ser jag. :)

/elli