10 augusti 2008

Hösttecknen hopas

Om man bankar på precis rätt ställe, så går det att tysta fläkten på min gamla-gamla burk Luggage. Så har det varit sedan tidigt 2000-tal, men trotjänaren håller än, peppar, peppar.

Idag har vi köpt nya gummistövlar (rosa prickar vann över svarta-med-döskallar), och skrivit namn med märkpenna i alla dagiskläderna. Medan Knotten återinträder i dagisatmosfären imorgon, ska jag stoppa mina guldigaste jobbtofflor i ryggsäcken och cykla till min nya arbetsplats. Ojoj. Hoppas att det finns en dator som väntar på mig.

Det är fler som börjar nya kapitel i sitt liv såhär års. Härom dagen cyklade vi genom studentghettot till Ryds Centrum, och Knotten, som gillar att testa akustiken, ropade så det ekade mellan ytterväggarna till korridorerna på Björnkärrsgatan 4 och Alsättergatan 5. Efterklangen följde oss ända till Herrgår'n, inte en student i sikte på beachvolleyplanen. Men nu dröjer det bara dagar innan Ryd börjar myllra av förvirrade nollor som inte har en aning om vart de ska ta vägen. Vilket äventyr. Vi träffade på ett par M-fadderister när vi köpte gummistövlarna, och de kommer absolut att göra sitt till för att dämpa såväl förvirringen som ljudvågorna i nolle-p, i sina pälsprydda kåpor med bandkantade huvor, praktfulla skägg (i förekommande fall) och obligatoriska solglasögon. Där var iallafall några som var nöjda med dagens utetemperatur.

Inga kommentarer: