10 augusti 2008

Spridda åskväder och de bästa av gäster

Den vanliga bloggdatorn har slutat ladda batteriet, så bloggandet blir lite sporadiskt ett tag. Just nu lånar jag datan av Charlotte, som är här sedan i onsdags.

Igår var det regnigt ute men soligt inne. Stundtals. Knotten är väldigt mycket tre år just nu, med stort drama och ego. Hon blir arg så hon gråter fyra gånger i kvarten över världens alla orättvisor, och dessemellan är hon jättemysig. En utmanande tid. Vi hade öppet chottehus igår med ca 20 stora och små gäster, väldigt skoj att samlas allihopa över ohemula mängder mat, fika, chips och godis, prat och spel. Lite trist att inte hinna prata med alla, men vi bor ju här, så det kommer fler tillfällen. Jag gick och lade mig innan de sista gästerna gått, och när jag vaknade var spåren av festen undanröjda. Hurra!


Imorgon börjar vardagen igen, nytt jobb för mig och tillbaka till dagis för knotten. Sommaren har varit busbra, men vi längtar båda två.

Inga kommentarer: