28 oktober 2008

Ätet idag

Jag hittade ICAs mangosås när jag handlade i helgen, den har jag letat efter (mer eller mindre helhjärtat) sen vi fick den till grillad kyckling hemma hos storebror i somras.

Ikväll muckade jag ihop soja, ingefära och lime från rivjärnet samt pressad lime med en skvätt av mangosåsen och hällde det över över laxfilebitar i portionsstorlek, som sedan fick åka i 225-gradig ugn i en kvart. Gott! Mangosåsen var starkare och mindre söt än jag trodde, så jag kompletterade med mango ur frysen samt ris, bladspenat och broccoli. Det funkade, tyckte samtliga inblandade. Jourhavande småknottar åt falukorv istället för lax och var nöjda med det. Sen softade vi framför Bollibompa tills det var dags att samla ihop alla bilarna och skjutsa hem Linus. Man kan ha det ganska mysigt en vanlig tisdag.

Inga kommentarer: