2 oktober 2008

Saker jag gjort idag

*Åkt buss till jobbet.
*Sett en tjej med blått och lila hår.
*Pratat med min slöjförsedda bussgranne om sagda blålilahår. Nu vet jag att islam förbjuder färgat hår. Är det inte lite märkligt att jag aldrig förut konverserat med en muslimsk kvinna under mitt trettiofemåriga liv?
*Fyllt 35,5. Det kan vara början på en ny era.
* Haft ovanligt god informationskarma, alla lösenord har gått min väg.
*Ätit lunch med en kompis som jag tappade bort ca 1996. Det hinner hända en del på tolv år, även om annat är sig likt.
* Ätit popcorn som poppats i micron i ett kuvert med inaktuell företagslogga på.
* Ätit andra popcorn som simmade i rapsolja.
* Druckit en femtedels Staropramen.
* Pussat en okänd 60-årsjubilar på kinden på Platå. Han blev ganska förvånad.

Inga kommentarer: