7 mars 2009

Ett annorlunda lördagsnöje

Jag skjutsade min lagvigde till sjukhuset vid tiotiden i morse, och strax efter klockan ett fick jag hämta upp honom igen. Han påstår att han blivit sövd och knäopererad under tiden, men jag är tveksam. Han går lika bra nu som nyss, så jag tror inte alls på det där med artoskopi, det är nog bara en hemlig kod för "bortförd av aliens". Märkligt att de väljer Södra entren som mötesplats, men å andra sidan har jag aldrig begripit mig på hur utomjordlingar resonerar. Han får inte köra bil det närmsta dygnet, men annars är allt ungefär som vanligt, bortsett ifrån att det inte längre finns något trasigt brosk i hans knä. Sägs det.

5 kommentarer:

medelsvensson sa...

Lördagsöppet på operationsbordet? Var det akut?

Mialiten sa...

Nä, företagshälsovårdsförsäkring. Jag antar att de passar på att hyra in sig när landstingets personal är lediga.

Lakritztrollet sa...

Grattis till L. Ett sådant ingrepp är en befrielse. Länge leve ortopedin! ;)

Anonym sa...

Blev han hel då?

Mialiten sa...

Jodå, stel men hel.