9 mars 2009

Ett rött kuvert i brevlådan

Om jag dör idag får min familj åtta kronor i månaden av Alecta. Det känns fint, tycker jag. Jag blir alltid lika förvirrad när jag får pensionsbesked, sådana som innehåller små, små siffror om ålderspension och tjänstepension, en annan tjänstepension och lite pension till från något annat håll. Jag törs inte summera, jag fnissar lite och slänger beskeden istället. Det får bli pluppen som försörjer oss på vår ålders höst. Det är säkrast att jag håller mig vid liv tills dess, för åtta kronor i månaden blir hon inte fet på...

3 kommentarer:

Hans Persson sa...

Jag har inte orkat öppna mitt kuvert än...

Unknown sa...

Vojvoj. Själv har jag precis avslutat en kurs i företagsfinanser och insett vad "compounding" gör med sparande.

Kan Plutten mata mig med?

Anonym sa...

Jag vill oxü ha mat!!!

I form av Gudmor sü har man väl nün fördel eller?

(jag har inte heller öppnat mitt kuvert...)