9 juni 2010

Världens sämsta mamma. NOT!

Dagis hade picknick idag, och där träffade jag världens sämsta mamma. Hon hade fyra olika ansikten, men enda mun som uttalade samma budskap - hon, som inte planerat och fixat och donat för denna årliga händelse i veckor i förväg, kvalar in som världens sämsta mamma. Alla fyra. Jag vägrar. I helsicke heller att en endaste av dessa varma, kompetenta och kloka kvinnor är ens i närheten av en halvkass förälder. Och inte jag heller, oavsett vad jag stoppar ner i picknickkorgen, eller ens om jag, gud förbjude, skulle missa att vara där när ätteläggen sjunger vårsånger. Visst är det sagt på skämt, men det dåliga samvetet finns där i botten och gnager, helt i onödan. För att det inte finns hembakat i korgen. Kan vi ställa skuldfällan i hörnet och börja säga saker som vi verkligen menar till varandra istället, tack? Det verkar behövas.

5 kommentarer:

Connie sa...

Jag hüller med dig om varenda ord. Men vet hur lätt det är att hamna där själv. Det är süüüü mycket jag vill göra men inte alltid orken och tillfället att göra det. Allt har sin tid och blir det inte nu sü blir det sen. Men visst gnager det ibland.

Kaffemoster sa...

Bra rutet!

Lotta sa...

Tack, nu är jag styrkt nog att köpa Hummous och kex till Mayas dagisvinterfestival istället för att göra äppelflan med kokos (fast den gör jag till mig själv istället, i helgen ;-) Du är ett under av sundhet, Mia! Ömhet och fasthet. Kram

Lotta sa...

Tack, nu är jag styrkt nog att köpa Hummous och kex till Mayas dagisvinterfestival istället för att göra äppelflan med kokos (fast den gör jag till mig själv istället, i helgen ;-) Du är ett under av sundhet, Mia! Ömhet och fasthet. Kram

Mialiten sa...

Go Lotta!