1 juni 2010

Mission completed

Jodå, jag kunde resa själv med barnen till Vännäs och tillbaka, med tåg och buss och flyg. Allt går, som min kloka Tina säger. Julia är en fantastisk reskamrat, klok och tålmodig, bara hon får flygklubbor och lite ritsaker i sin ryggsäck så sysselsätter hon sig själv. Lillkillen är fantastiskt behändig när han sover, och även om han inte var på sitt finaste flyghumör UME-BMA, så gick det bra. Vakten i säkerhetskontrollen som plötsligt fann sig hållande en (glad) bäbis medan jag meckade med att få bilstolen att rymmas i röntgenmojutten blev lite överraskad, och visst var det inte helt optimalt med en turboblöja precis när det var dags att röra sig mot rätt spår på Centralen, men vi kom hem i allafall. Lars mötte oss på perrongen och fick en tärning, en ballong och Julia i present av sin dotter, som visade tydliga tecken på att komma ihåg honom. Jag stupade i soffan när vi kom hem, efter ett stopp för plättar och pannkakor hos farmor och farfar. Lars hann iväg till Amsterdam i morse innan jag vaknade, men det är skönt att veta att jag kan ge mig iväg med barnen på egen tass när han inte kan följa med. Men jag ska inte ge mig ut på några nya äventyr just precis idag.

4 kommentarer:

Lottapotta sa...

Helt ljuvligt! Du är så duktig, och barnen också.

Ser fram emot att resa ensam med mina tjejer i augusti... Klara är känd för att göra en "nr 3" (den som når upp till axlarna) i kritiska ögonblick.

Kraaaaaaaaam

Mialiten sa...

Spik i foten! Stannar ni över natt någonstans eller åker ni raka vägen? Längtar massor efter er. Kraaam!

Connie sa...

Vad är det som drar våra män till just Amsterdam? Micke åkte i morse och väntas tillbaka på fredagnatt. Jag har landat i Muenchen igen och det var en myyyyycket lång resa. Och då var det bara en flygresa och eg bara raka spåret. Man vet aldrig när det går bra och när alla bara är less. Det är bara till att chansa.

Connie sa...

Mycke bara blir det....;)

Nu ska jag bara hämta X och VW innan det bara blir middag och bara en film i regnet.Om jag inte bara somnar först...

Kram!