6 november 2007

Fryntliga klubben

"Värst vad du var fryntlig idag", sa min kollega (vi kan kalla honom Johan, för det heter han) när jag fnissade in i fikarummet i förmiddags. Jag minns inte riktigt hur det kom sig, men glad var jag iallafall. "Fryntlig, jag vet inte om flickor kan vara fryntliga" svarade jag. "Jag är nog yster." Det var könsrollscementerande sagt, vid närmare eftertanke. Man behöver faktiskt inte vara jultomten eller heta Göran för att klassa in som fryntlig. När jag tänker rätt på saken duger det att vara Babben Larsson också.

Men jag kan fortfarande inte se mig själv i den klubben.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vill bara säga hej...
och god natt...

Micke i England hela vecka och här sover alla barnen och snart även mamman.

Snart är det december, kommer ni då och hälsar på??!
Kram!!
/Tina

Unknown sa...

Hej Tina

Vill bara säga att de jättegärna får hälsa på er men bara efter att de hälsat på mig. Jag tror att jag står först i kön. Eller, jag vill tro att jag står först i kön.

Var är kön?

*ser sig om*

Anonym sa...

kan vi inte spela ett parti settlers om vem som ska fü besök av Mia och co? Spelar hellre än bra men jag ger det gärna en chans... jag är lite korkad sü jag fattar inte ens vem wyrd_sister är...men det lär jag väl förstü under spelets güng! lüt bäste kvinna vinna! puss!/Tina

Anonym sa...

Nu är jag inte lika korkad längre!