16 juni 2008

Men hur tänkte de då?

Jag läste i Västerbottens-Kuriren i morse att SJ vunnit upphandlingen om nattågen till Övre Norrland. Brabra, back to basics, det har ju funkat förr. Men hur i hela friden har SJ tänkt om sin nya personalpolicy? Personalen ska inte få röka i uniform, eller ha tatueringar, skäggstubb eller färgat hår. Här är det slätrakat, rökfritt och naturlig hårfärg som gäller.

Nu har jag inte sett originaltexten, utan bara läst VKs utsagor, men visst låter det ganska absurt? Ska konduktörerna inte få färga håret? Jag får visioner av ett grånande gubbvälde, det kan inte ha suttit en enda kvinna med och skrivit det policydokumentet.

2 kommentarer:

Klara sa...

En total missuppfattning om vad som gör bra tågpersonal. För inte är det den naturliga hårfärgen eller det "städade yttre"! Näe va, dags att tänka om och fundera inre kvalitéer. Yttre går ju bra att fejka. Min naturligt blonda hårfärg kostade 120 spänn på Kicks...

Kristian sa...

Ja, inte tänkte de att jag ska bli konduktör i varje fall - Jag faller ju ut på både oraknighet och tatuering!