17 juni 2008

Tillbaka till skyttecentrum

Fest med jobbet på skyttecentrum igen, det har ju hänt en eller annan gång genom tiderna. Men det var ändå en viss skillnad mot sist, för den här gången bestod klientelet av Lars blivande kollegor, inklusive familjer.

Man skulle kunna tro att jag skulle känna mig lite bortkommen som bihang på firmafest till en som inte ens börjat jobba där än, men så blev det inte alls. Av de ca 70 vuxna känner jag åtminstone femton sedan förut, och Lars ungefär dubbelt så många. Så kan det bli när man bott länge i samma stad och jobbat och engagerat sig i diverse studentikosa sammanhang. De nya ansiktena satt förstås också på trevliga prickar, surprise, surprise. Julias första fest på skyttecentrum blev också lyckad, hon fick ett gäng nya kompisar och åt ohemula mänger onyttigheter innan vi cyklade hem i den soliga sommarkvällen. Alla nöjda.

2 kommentarer:

Jesper Karlqvist sa...

Oj! Finns Skyttecentrum fortfarande? Och används det för fester fortfarande? Det var ju rätt så sunkigt sist jag var där. Typ 1999 eller så. Fast det kan ju vara klientelet som var sunkigt, och inte stället. Kommer ihåg att jag hånglade i något hörn där.

Och pussade en snusande kille på munnen. För första (och sista) gången. Snus var liksom inte direkt någon bonus.

Mialiten sa...

Jajjebass, skyttecentrum står kvar, men det luktar definitivt bättre utanför än invändigt. Jag har en vag misstanke om att det inte bara beror på din snuskille.