20 april 2009

Kyckling med gräslöksost och pasta

Hej Martina. Nu när jag lurat hit dig, är det säkrast att jag bloggar lite mat.

Jag köpte färsk gräslök igår, och eftersom vi hade en slatt gräslöksost i kylen också, blev det en vårig pasta till middag ikväll. Jag strimlade två rejäla kycklingfiléer, hackade en schalottenlök och en vitlöksklyfta och fräste hela rasket. Under tiden muckade jag ihop ca 2 dl creme fraiche, en halv burk creme bonjour gräslök, en stor tesked dijonsenap, en skvätt pressad citron och en tesked flytande honung i en traktörpanna, där jag stoppade ner brynt kyckling och lök eftersom. Såsen fick puttra medan spaghettin kokade, och till slut klippte jag en halv kruka gräslök över hela härligheten. Gott. Vitt vin och kycklingfond skulle kunna rymmas i såsen, och pastan kan gärna ersättas av ris om man är sådan.

4 kommentarer:

Tina sa...

va?!
menar du mig?
*tittar mig omkring*

Jag vill helst ha hela Mia i mitt kök...;)

Mialiten sa...

Nä, jag räknar kallt med att du redan läser här. Jag dyker upp i köket när du minst anar det.

Tina sa...

ojoj vad du är grymt snabb pü att svara!

Jag som trodde att du fattade att jag behöver grymt mycket hjälp i köket. Jag har verkligen kört fast och det blir samma, samma och samma igen.

Att läsa om dina maträtter är alltid inspirerande och du verkar ha det sü grymt lätt när du gör det. Inte sü omständigt som för mig.

By the way. Det finns ett paket till det blivande födelsedagsbarnet pü hotell Årsta så har ni vägarna förbi... Annars så tror jag att Lotta är på g mot Småland... Ska höra efter.
Kram!!

Tina igen.. sa...

ett inlägg och tre grymtingar... jaja.