11 juni 2009

Internationell matmarknad i stan

Sträckan mellan Gyllentorget och Trädgårdstorget var sig inte riktigt lik idag, en förändring till det bättre. Den var fullproppad med matstånd från diverse europeiska länder, med ungerska korvar, franska ostar, tyskt bröd och engelsk fudge. Kontorets jourhavande fransman tog sitt ansvar och bjöd oss på en specialitet från Bretange, kouign amann, som smakade smörigt och karamelligt. Vi skippade kvällsmatlagningen och åt franska crepe (Julia) och spansk paella istället. Det är inte riktigt läge för en massa märkliga ostar, men jag köpte iaf ett par obskyra korvar att bjuda mina öldrickande kollegor på imorgon. I ett anfall av "jag-vill-sova-i-min-egen-säng-istället-för-i-en-regnkall-stuga-i-skärgården" lyckades jag nämligen routa om morgondagens releaseparty från Kalles stuga på en ö i S:t Annas skärgård till hemma hos oss. Inte särskilt exotiskt, men definitivt bekvämt. Sill, grill och jordgubbar ska nog funka i stan också.

3 kommentarer:

Leif Nixon sa...

Och det säger du nu!?!!

Mialiten sa...

Den stannar hela helgen, tror jag. Det fanns en annons i Corren igår.

Leif Nixon sa...

Se där, 11-14 juni. Tack!