16 juni 2009

Privat eller offentligt? Ce n'est pas un post.

Det är ju så olika det där med vad man väljer att inte skriva om i sin blogg. Somliga skriver inte om städning, själv är jag restriktiv när det gäller mitt jobb, trots att det är viktigt för mig, och inte alltid stannar på kontoret när det är dags att hämta på dagis. Samtidigt som jag gärna vill verka professionell och (lagom) ambitiös i mina läsares ögon, vill jag inte referera sånt som händer på jobbet i min privata blog. Därför blir det inget inlägg om kulturkrockar, och hur det kommer sig att jag känner mig som en sällsynt dålig amerikansk medarbetare just nu. Trots att det kliar i fingrarna. Men hur är det med den där yrkesmänniskan Mia, ska hon inte uttrycka sig alls i sociala media? Jag fnular på ett lämpligt forum och avstår ifrån att kringkasta mina funderingar om jobbet så länge. Ni får nöja er med att läsa om barn, mat, böcker, spel och annat blandat tänk istället.

Inga kommentarer: