4 juni 2009

Parkeringshusparanoia

Hemma efter körfesten i Domprostgården nu, i ett stycke och alldeles oantastad. Men visst är jag försiktigare än vanligt. Jag tömde handväskan på plånbok och jobbtelefon innan jag åkte, ifall någon skulle vilja ha min väska mer än jag gör. Jag funderade på vilken plats jag valde i parkeringshuset (ganska i mitten) och ångrade mig sedan för att jag inte valt en plats så nära infarten som möjligt, för att minimera sträckan som jag behövde gå inne i parkeringshuset. När jag kom tillbaka för att åka hem vid halvelvatiden blev jag glatt överraskad över att byggnaden var upplyst, och såg mig förstås noga omkring innan jag gick in i garaget. Sen var jag noga med att vänta med att indikera vilken bil jag var på väg till och låsa upp dörrarna tills jag sett att ingen var i närheten av den. Väl inne i bilen låste jag dörrarna omedelbart, innan jag startade motorn och körde därifrån. Riktigt fullt såhär paranoid var jag inte innan mordet i Lambohov förra veckan.

Inga kommentarer: