26 maj 2007

Min sko och jag

Mina sneakers fick motion igår. Först klättrade jag upp på en tio meter hög stolpe i Glotterskogen utanför Norrköping, ställde mig på den och hoppade ut mot en trapets som hängde i friska luften en bit därifrån. Hur smart är det på en skala? Jag missade trapetsen men jag är ganska glad ändå - jag kom ner snyggt och prydligt eftersom jag var selad och säkrad från marken. Sen klättrade vi höghöjdsbana och gick balansgång nio meter ovanför marken, det tordes jag egentligen inte heller göra. Se där vad man kan åstadkomma med lite grupptryck i form av teambildningsövningar med jobbet och ett par motiverade skodon.

På kvällen var det rookiefest med västerntema, där samma par skor och min fina guldcowboyhatt (tack, Emma!) dansade linedance tillsammans med sextio andra glada sectraiter. Det var inte fullt lika adrenalinbefrämjande men desto roligare, och efter en stund satt både grapevine, duttar, stampar och hitchar i sulorna.

Sen blev jag lång och glamorös i mina bröllopsskor lagom till sittningen i gasquen. De ska få komma ut och dansa idag också, för Magnus och Viktoria ska bli herr och fru Karlsson denna soliga pingstafton. Någon rättvisa får det ju vara.

Inga kommentarer: