16 maj 2007

Telefondeposition

I fredags omvandlade jag mitt kontantkort till ett vanligt mobiltelefonabbonnemang med 18 månaders bindningstid. Och igår damp det ner ett brev från Telia med "Begäran om säkerhet". 3000 kronor ville de ha i deposition, att återbetalas tidigast om två år(!). Hur absurt är inte det?

Jag ringde faktiskt och bråkade med kundtjänst igårkväll, de kunde inte hjälpa mig, men idag gick det bättre. Efter att fakturaavdelningen försäkrat sig om att jag nu verkligen är skriven i Sverige och har ett fast arbete, ska det inte behövas någon deposition längre, och kontot kommer inte att stängas 21/5. Visst skulle jag kunna hosta upp pengarna, men jag har verkligen ingen lust. Jag är lite stolt över att jag ringde och fixade det själv, jag som är lite vagt telefonrädd. Duktig Mia!

Inga kommentarer: