22 april 2008

Mot nya djärva mål

Ja jisses. Jag har skrivit på ett kontrakt där det står att jag ska börja på ett annat företag i augusti, efter nästan åtta år hos en och samma arbetsgivare. Min titel blir technical writer, och mina arbetsuppgifter ungefär som nu, minus marknadsmaterialdabblandet och verktygsansvaret. Det är en heltidstjänst, men jag kommer att vara föräldraledig på 20% till att börja med, det verkar taktiskt eftersom Lars nya jobb innebär en hel del resor. När jag säger upp mig imorgon har jag tre månaders uppsägningstid, vilket innebär att jag kommer att vara mammaledig tre veckor mellan anställningarna. Skönt. Nu blir det en såndär lång sommar som jag önskat mig.

Det känns riktigt bra i magen inför jobbytet. Jag tror på det här bolaget, även om det nyss blivit uppköpt. Chefen påminner lite om min första chef på mitt nuvarande jobb, det är lite roligt. Jag har träffat kanske hälften av kollegorna, och de känns väldigt bra. Det känns inte riktigt lika kul att säga upp sig, jag trivs lite för bra med mina nuvarande arbetsuppgifter och kollegor, men om jag tittar lite långsiktigt, är det enda vettiga att byta jobb nu.

Min vana trogen skriver jag inte vad företaget heter. Det ska vara så. Om vindruvsrankorna är stumma får du fråga mig i levande livet, eller skicka ett mail eller så.

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis igen. Du kommer saknas etter värre då.