7 april 2008

Vem är jag, vem är du?

Det kom en oskrynklig utmaning, så jag vecklar ut mig över mig själv:
Jag är: inkännande, välformulerad, kreativ, informationsliterat, fåfäng, lite för snäll
Jag är inte: dogmatisk, tjurskallig, sportig, okänslig för andras inställning, så odum
Jag tycker om: möten med vänligt sinnade människor, vardagsabsurditet, god mat och dryck, musik, bra design, att behövas
Jag tycker inte om: att ta mig vatten över huvudet, skräckfilmer, utanförskap, att köra bil i vänstertrafik
Jag vill ha: fler barn, städhjälp, kreativ omgivning, större garderob, sju veckor ledigt i sommar
Jag vill inte ha: osämja, silikonbröst, ärtsoppa, dissonans i själen eller hund
Jag har: omvärldsbevakning, världens bästa familj, fantastiska vänner, min egen stil, självbevarelsedrift
Jag har inte: absolut gehör, långa ben, tråkigt, tillräckligt många klänningar, några bloggskrivande vänner som inte fått den här utmaningen redan. Patetiskt, jag vet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte fütt nügon...;)

Mialiten sa...

Var, var, var? Härmed skickar jag budkavlen vidare till Tina!