16 april 2008

När fötterna vaknat igen

Vi höll oss i ett begränsat område igår, mellan 42nd och 58th, Madison Avenue och Broadway. Vi promenerade runt med Julias stroller och gjorde strandhugg på Toys'r'us (och åkte pariserhjulet!) och Olive Garden på Time Square (det här är andra gången jag äter lunch på den restaurangen, faktiskt, där brukar jag luncha när jag är på Manhattan ;-)). Sen gick vi på Hearnsey's och luktade på chokladen, och så tvärs över gatan in i M&M's world. Inte för att M&M är så gott egentligen, men varumärket är ganska magiskt. Vi sneddade genom Rockefeller Center och tog en paus på en innergård där Julia sprang runtrunt en liten damm, och faktiskt inte trillade i den alls, medan jag och Lars satt och solade bland tulpanerna. Så småningom knatade vi vidare till FAO Schwarz och lekte och lekte och lekte, och sen blev det kväller.

Vi var väldigt trötta, inte minst i fötterna när vi kom hem igår kväll. Efter att ha traskat fram och tillbaka i tåget för att hitta rätt vagn att gå av ifrån i Milford, valde vi kvällsrestaurang lite lagom på måfå och hamnade på Chili's på Boston Post Road. Där sprang vi helt slumpmässigt ihop med ytterligare en kollega från Sverige. Under senaste veckan har vi faktiskt träffat alla de svenskar som jobbar på USA-kontoret just nu (varav två i fikarummet på kontoret i Linköping, det är iofs lite fusk). När klockan var nio, sov både Julia och jag sött.

5 kommentarer:

Mialiten sa...

Men det blev inga baglar. Det får bli till frukosten imorgon.

Unknown sa...

Man kan hoppa av från alla vagnar i Milford. Säger jag.

Leif Nixon sa...

Bwah!

Kristian sa...

Kan man inte kliva av från alla vagnar i Milford längre? Det kunde man iaf på min tid. :-)

Det är så kul att läsa vad du skriver; det är så lätt att följa med! Mera, mera!

Mialiten sa...

När vi åkte in till staden (som man säger) var det underhållsarbeten på spåret närmast "gå-av-perrongen", så vi trodde att vi skulle behöva pricka en ramp för att komma av tåget från mittenspåret när vi kom tillbaka på kvällen. Men så var det inte, då stannade tåget snällt närmast perrongen i alla fall, så det gick att komma av från alla vagnar. Oh well.