14 april 2008

Väl omhändertagna

Vi har precis återvänt till baslägret efter en dygnslång utflykt till Anders och Maria i Oxford, där vi verifierat att döttrarna Cassy och Chrissie verkligen finns. Jag har hört ryktas om dem, men kände mig inte helt övertygad förrän jag fick träffa dem personligen - senast jag såg deras föräldrar fanns nämligen ingen av dem. Men det fanns två mycket konkreta, sociala, glada och bedårande barn i det stora och gästfria huset. Att ligga på bokstavsmattan i ett soligt lekrum är ett bra sätt för en mamma och pappa att bota sin jetlag, och för en liten Juliatott funkar det alldeles utmärkt att få en ny kompis och susa runt i full frihet bland alla leksaker.

På vägen hem köpte Lars nya golfklubbor, och sen investerade jag i nästan lika många Sandra Boynton-böcker. Åtta. Om birthday monsters och kossor och dinosaurer och hippos och grisar och valpar. Vi har läst allihopa, och det lär hända igen. Nu laddar vi om för kvällen, när vi ska hälsa på Ulrika och Micke. Vi känner oss ganska väl omhändertagna, måste jag säga.

Inga kommentarer: