2 december 2008

eeeK

Jag har tittat lite halvhjärtat på annonserna för eee PC på senare tid, och mitt senaste mätvärde låg väl på sisådär 3690 kronor, om jag minns rätt, utan att ta hänsyn till operativsystem, minne, frekvens, disk och andra saker som man borde intressera sig för om man verkligen tänkt köpa en. Oh well.

I morse fastnade blicken på en annonsbilaga till Corren, som visade en eee PC med prislappen 0 kronor. Aha, ett klipp, tänker undertecknad, lagom lättlurad gymnasieekonom anno 1992. Något har jag lärt mig sedan dess, så jag läste faktiskt det finstilta också. Gäller vid tecknande av mobilt bredband, 199 med 24 månaders bindningstid, och 150 kronor i förhöjd månadsavgift. Uppläggningsavgift 250 kronor. Minsta totalkostnad: 8327:50. Om man betalar så flitigt man kan, alltså.

Få se nu, vad var det som såldes egentligen? Och till vilket pris? Jag blir mörkrädd.

Inga kommentarer: