14 december 2008

Fredag den trettonde


Fina kramtjejerna

Snöyra på väg till kyrkan

Halsband kan man aldrig få för många av.

Lucia var fantastiskt vintrig och fin och mysig i år, även om fredag den trettonde hade drag av otursdag för min del - dels glömde jag mina nycklar i dörren på morgonen, dels kom jag fram till dagis lagom till luciatåget var färdigt :-(. Nå, nycklarna hämtade svärfar, pluppen var nöjd med att vinka till pappa och releasen blev iallafall publicerad såsmåningom. Dessutom vi fick njuta ett diskantkörsluciatåg i Vidingsjö kyrka med Lotta, Maya och Annika, ett sånt där riktigt, där hälften av de små barnen går upp och andra hälften ner på "Sanktaaa lucia" första gången, och andra gången törs ingen ta den tonen alls. Annars sjöng de frejdigt och hjärteknipande, och vi fick mysa med pepparkakste och lussekatter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men.. 13 var väl i gür? och det var lördag i mitt land. fast det kanske är olika i olika länder... ;) Lucia har det varit väääldigt ont om här men lussebullar har iallafall bakats i massor. alltid nügot. gott, gottigott gott!

Kristian sa...

Oj! Fredagen den trettonde på den tolfte - Stackars dig! ;-)
*kram*

Mialiten sa...

Johodå. Om den trettonde infaller på en lördag i december, blir fredagen automagiskt verksamhets-luciadag, vilket medför en del ovälkomna sidoeffekter. Som nycklar i låset och missade lussetåg och sånt. QED, ni klentrogna!