14 december 2008

Tredje advent


Idag har vi åkt pulka, skrivit julkort, köpt julgran, surfat hem julklappar, satt upp utebelysning och byggt (byggsats-)pepparkakshus med nonstop och kristyr och sånt stuff. Dessutom hann vi dricka adventskaffe hos min nyaste kollega som flyttat hit från Skottland med fru (ännu en Lotta!) och två små tjejer. Vi tillbringade en bra stund på IKEA igår, och det måste vara någonting med konceptet glansiga saker och halva priset som gör mig lite halvgalen, eftersom jag kom hem med två julgranspyntsatser med 57 delar vardera. Eftersom min julgransspec bestod i "någon som är ungefär lika lång som jag", kommer det att bli trångt om saligheten på grenarna. Men väldigt matchat.

Och mamma, din födelsedagspresent är skickad, så förtvivla icke. Jag fick inte skicka med kortet för lilltjejen först, så det kommer lite senare.

Inga kommentarer: